سرمایه گذاری برای تولید
دانشگاه علوم پزشکی شیراز
سرمایه گذاری برای تولید
  • 1398/09/04
  • - تعداد بازدید: 21
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه

برگزاری هفدهمین نشست ستاد اجرایی پرونده الکترونیک سلامت با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز/ معرفی نرم افزار و برنامه کاربردی «نوبت دهی پذیرش 24» در مراکز درمانی فارس

.

هفدهمین نشست ستاد اجرایی
پرونده الکترونیک سلامت با هدف راه اندازی و تکمیل پرونده سلامت شهروندی برای آحاد
مردم و با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز

برگزار شد.

 


به گزارش روابط عمومی
دانشگاه علوم پزشکی شیراز، رییس دانشگاه و رییس ستاد و مجری پرونده الکترونیک
سلامت دانشگاه، سه عامل اصلی رضایت مندی در رابطه با نظام ارجاع و سیستم نوبت دهی
را پزشک، بیمار و مراکز درمانی برشمرد.



دکتر «علی بهادر» با تاکید
بر تلاش برای به کارگیری راهکارهای موثر در جلوگیری از ازدحام مردم در مراکز
درمانی، خواستار رفع نقایص این سیستم نوبت دهی از سوی مسوولان مرتبط شد تا ضمن
افزایش رفاه و آرامش مراجعان، حقوق بیمار، پزشک و مراکز درمانی، در سیستم جدید
رعایت شود.



او از معاون بهداشت دانشگاه،
همچنین دبیر ستاد و مجری پرونده الکترونیک سلامت دانشگاه خواست تا در نشست بعدی ستاد
اجرایی پرونده الکترونیک سلامت، رفع موانع مرتبط با نظام ارجاع و مسایل مرتبط با
بیماران پیگیری شده و گزارشی از این اقدامات ارایه شود.



دبیر ستاد و مجری پرونده
الکترونیک سلامت دانشگاه نیز در این نشست، با بیان اینکه نرم افزار «نوبت دهی
پذیرش 24» بوده و در گوشی های اندروید در
زمان قطعی اینترنت و شبکه از لحاظ دسترسی آسان و سریع بسیار موثر بوده است، گفت:
نسخه اندروید این نرم افزار موجود و آماده دانلود بوده و در گوشی های اندروید قابل
نصب و راه اندازی است.



دکتر «سید هدایت اله فقیه» با اشاره به اینکه این نرم افزار
در مشهد و استان های اصفهان و هرمزگان نیز در حال اجراست، افزود: بیمارستان حضرت
ولیعصر(عج) اقلید نیز جزو مراکز درمانی پایلوت اجرای این طرح در استان فارس است که
از امروز با استفاده از این نرم افزار، اقدام به نوبت دهی به بیمارن و مراجعان
کرده است.



او از کسب تاییدیه وزارت
بهداشت برای این نرم افزار نوبت دهی خبر داد و افزود: از راه سامانه سیب نیز امکان
نوبت دهی و پرداخت ها پیش بینی شده و تلاش می شود تا از ازدحام مردم در مراکز
درمانی پیشگیری شود.



دکتر فقیه ادامه داد: توجه
به مدیریت صف برای متصدیان نوبت دهی و کاهش زمان انتظار بیمار در صف نوبت دهی از
دیگر مزایای این طرح است.



دبیر ستاد و مجری پرونده
الکترونیک سلامت دانشگاه اعلام کرد: قرار است این برنامه با برنامه ریزی های انجام
شده و با هدف سرعت بخشیدن به نوبت دهی مراجعان مراکز درمانی، در مجتمع درمانگاه
های تخصصی و فوق تخصصی امام رضا(ع) و شهید مطهری نیز، اجرا شود.



دکتر «مهرداد شریفی» معاون
توسعه مدیریت و منابع دانشگاه نیز در این نشست در مورد چالش ها و مسایل مربوط به
نظام ارجاع الکترونیک، پیشنهاداتی ارایه داد و از اعضا به ویژه کارشناسان مرتبط
خواست تا برای رفع موانع، نهایت تلاش خود را انجام دهند.



راه اندازی برنامه نوبت دهی
الکترونیکی در بیمارستان حضرت علی اصغر(ع) به عنوان مرکز درمانی پایلوت در استان
فارس



مدیر بیمارستان حضرت علی
اصغر (ع) نیز در این نشست گفت: با بررسی های فنی انجام شده از سوی مدیریت آمار و
فناوری اطلاعات دانشگاه، شرکتی در کشور انتخاب شده که در بیمارستان حضرت علی اصغر
(ع) به صورت پایلوت، از راه تلفن همراه و سایت، امکان نوبت دهی با استفاده از نرم
افزار و وبسایت اینترنتی راه اندازی شده است.

 


«پرنیان نیک منش» با اعلام
اینکه این مرکز درمانی، ماهانه پذیرای حدود سه هزار مراجعه کننده است، ادامه داد: در
حال حاضر، 20 درصد از مراجعان این مرکز درمانی، از سیستم نوبت دهی «پذیرش 24»
استفاده می کنند.



او در رابطه با شیوه نوبت
دهی الکترونیکی این مرکز درمانی توضیح داد: مراجعان می توانند با مراجعه به
آدرس نوبت دهی اینترنتی این بیمارستان به نشانی«
nobatcenter.sums.ac.ir»، یا تماس با تلفن نوبت دهی «32930111-071» و یا با دانلود نرم
افزار «پذیرش 24» از کافه بازار و انتخاب نام مرکز آموزشی درمانی حضرت علی اصغر(ع)
و ثبت نوبت به صورت غیر حضوری از این خدمت بهره مند شوند.



نیک منش در این نشست ضمن
بیان قابلیت های نوبت های غیرحضوری، مزایای نرم افزار پذیرش 24 و
انواع نظر سنجی تلفنی و روش
های نظر سنجی تلفنی در این بیمارستان، افزود: این نرم افزار جزو معدود نرم
افزارهایی است که از سوی مسوولان، متصدیان و آحاد مردم قابل پذیرش و استفاده از آن
موجب رضایتمندی پزشک و بیمار شده است.



«الهه کاظمی» رئیس اداره HIS
دانشگاه نیز در این نشست با اشاره به اقدامات انجام شده در نظام ارجاع شده
الکترونیک، گزارشی از آمار مجموع ارجاع از روستاها در سامانه سیب و چالش های ارجاع
پزشک خانواده از روستاها به مراکز درمانی را مطرح کرد.



در این نشست که دکتر «علی
اکبری» معاون درمان دانشگاه، دکتر «عبدالحسین فرح بخش» مدیر حراست دانشگاه، کارشناسان
و نمایندگانی از معاونت های مختلف دانشگاه مانند معاونت بهداشت، درمان، غذا و
دارو، توسعه مدیریت و منابع دانشگاه و همچنین مدیران و نمایندگان بیمه سلامت، بیمه
تامین اجتماعی، نظام پزشکی و انجمن داروسازان استان فارس نیز، حضور داشتند، دکتر «علی
بهادر» رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با سنجش این نرم افزار نوبت دهی، مسایل
مرتبط با آن را بررسی کرد./103



پایان خبر



  • گروه خبری : آخرین اخبار,اخبار وب دا
  • کد خبری : 14479
کلیدواژه
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب