در نشست بهاره دبیران و کارشناسان شوراهای انضباطی دانشگاههای علوم پزشکی کلانمنطقه ۵ کشور:
زمینه های بهره مندی از رویکردهای علمی نوین در بهبود فرآیندهای حوزه دانشجویی بررسی شد
نشست بهاره دبیران و کارشناسان شوراهای انضباطی دانشگاههای علوم پزشکی کلانمنطقه پنج کشور، با هدف ارتقای دانش کارشناسی، همافزایی در بهرهگیری از فناوریهای نوین و ترویج رویکردهای سلامتمحور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، در ابتدای این نشست، دکتر «حسین راسخ»، دبیر منتخب شوراهای انضباطی دانشجویان دانشگاههای علوم پزشکی کلانمنطقه پنج، ضمن تسلیت ایام سوگواری ماه محرم، با اشاره به رویکردهای نوین این حوزه اظهار داشت: بازتعریف هویت شوراهای انضباطی از یک نهاد تنبیهی به نهادی مشاورهای، تربیتی و پیشگیرانه، از مهمترین اهداف این دوره بوده است.
او با تأکید بر نقش استدلال علمی و تسلط کارشناسی در مواجهه با مسائل دانشجویی، برگزاری نشستهای تخصصی را نشاندهنده عزم جدی در مسیر تحول فرآیندها عنوان کرد.
دکتر راسخ با تأکید بر ضرورت بهرهگیری از ابزارهای نوین، هوش مصنوعی را بهعنوان دستیار راهبردی معرفی کرد و افزود: این فناوری میتواند با افزایش دقت و تقویت عدالت در فرآیندها، در حوزههایی همچون تحلیل الگوهای رفتاری، مدیریت هوشمند پروندهها، کاهش خطا و تولید محتوای آموزشی شخصیسازیشده نقشآفرینی مؤثری داشته باشد.
دبیر شورای انضباطی دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین با اشاره به اهمیت توجه به اختلالات روانشناختی، تلفیق دانش روانشناسی با آییننامههای انضباطی را زمینهساز تغییر رویکرد از جریمهمحوری به مداخلهمحوری دانست.
این نشست با ارائه بخش تخصصی با عنوان «رویکرد بهرهمندی از دستیار هوشمند» از سوی مهندس «دهقان»، متخصص هوش مصنوعی و مدرس دانشگاه، همچنین طرح مبحث «تبیین نقش تشخیص بههنگام اختلالات در پیشگیری از افت تحصیلی و آسیبهای رفتاری دانشجویان» با حضور دکتر «اسماعیل سلطانی»، عضو هیات علمی گروه روانپزشکی دانشکده پزشکی و سرپرست مدیریت خدمات مشاوره و سبک زندگی دانشگاه همراه بود و در ادامه دکتر راسخ با جمعبندی مباحث مطرحشده، «انضباط هوشمند» را بهعنوان چشمانداز آینده شوراهای انضباطی معرفی کرد.
او یادآور شد: الگوی مطلوب، بهرهگیری همزمان از ظرفیت تحلیل دادهمحور و مداخلات مبتنی بر دانش روانشناسی برای ارتقای سلامت محیط دانشگاهی است.
این نشست با تبادل تجربیات میان دبیران و کارشناسان شوراهای انضباطی کلانمنطقه پنج و بررسی راهکارهای علمی برای مداخلات مؤثر به کار خود پایان داد.
پایان خبر
نظر دهید