سرمایه گذاری برای تولید
دانشگاه علوم پزشکی شیراز
سرمایه گذاری برای تولید
  • //
  • - تعداد بازدید: 75
  • زمان مطالعه : 21 دقیقه

خبر امروز / 30 مرداد

.

بررسی طرح ارتقای
ایمنی ترافیکی ماه شهریور در خرم بید



نشست بررسی طرح ارتقای ایمنی ترافیکی در شهریور، با حضور
رییس شبکه بهداشت و درمان و نمایندگان ادارات مرتبط شهرستان خرم بید، برگزار شد.

 


به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان خرم بید، کارشناس
مبارزه با بیماری های غیرواگیر این شبکه بهداشت و درمان با اشاره به آمار حوادث 10
سال گذشته گفت: با توجه به اینکه تعداد تصادفات در شهریور بالاست و تعداد مرگ و
میر در این ماه از سال افزایش می یابد، تمهیدات لازم در راستای پیشگیری از حوادث
در شهرستان خرم بید، اندیشیده شد.



«رضا صالحی» افزود: با توجه به اینکه شهرستان خرم بید در
محور اصلی جاده شیراز-اصفهان قرار دارد، شناسایی و ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده از
سوی اداره راهداری و حمل و نقل ضروری است و آمبولانس های پایگاه های جاده ای باید از
ساعت هشت شب، با روشن کردن چراغ گردان در حاشیه جاده حضور داشته باشند.



او اضافه کرد: با اطلاع رسانی مناسب در مورد مشکلات جاده ای
به عموم مردم و همکاری ادارات عضو طرح ارتقای ایمنی ترافیکی، می توانیم با بیشترین
توان و ظرفیت، حوادث ترافیکی را تا حد چشمگیری کاهش دهیم./102





 

غربالگری فشارخون زائران حرم سید علاء الدین
حسین(ع) و آستان مقدس حضرت علی بن حمزه(ع)


مسوول واحد مبارزه با بیماری های غیرواگیر مرکز بهداشت
شهدای والفجر شیراز، از غربالگری فشارخون 360 زائر حرم سید علاء الدین حسین(ع) و
آستان مقدس حضرت علی بن حمزه(ع)، به مناسبت عید غدیرخم خبر داد.

 


به
گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت شهدای والفجر شیراز، دکتر «نگار میرزاد» گفت: فشارخون
بالا، یک عامل
خطر مهم بیماری های
قلبی عروقی است، هرچه
فشارخون بالاتر باشد، خطر
سکته قلبی و مغزی بیشتر
است.



او افزود:
همیشه
همراه با
تعیین افزایش فشارخون،
وجود سایر عوامل
خطر زمینه ساز
بیماری قلبی عروقی
را نیز باید در نظر بگیریم و در
صورت وجود هر یک از عوامل
خط ساز، باید
با دقت بیشتری
برای مراقبت بیمار
وارد عمل شویم؛ نخستین راه کنترل
فشارخون بالا، انجام
اقدامات غیردارویی است؛
اگرچه در بعضی بیماران از همان ابتدا دارودرمانی
نیز مورد نیاز
است.



مسوول
واحد مبارزه با بیماری های غیرواگیر مرکز بهداشت شهدای والفجر، اضافه کرد: ارزیابی
و
تشویق بیماران برای
پذیرش دارو و
درمان، بخش مهمی
از شروع کنترل
فشارخون بالا است؛ هنگام
کنترل فشارخون بالا
باید به عوامل
خطرساز شامل سن و
جنس، سابقه خانوادگی بیماری
قلبی عروقی زودرس،
سابقه فردی بیماری قلبی
عروقی زودرس، آسیب
در اعضای هدف مانند
کلیه، چشم، مغز
و قلب، مصرف دخانیات،
اختلالات چربی خون مانند کاهش چربی
مفید خون و افزایش چربی مضر، دیابت،
چاقی، مصرف
زیاد الکل و کم تحرکی، توجه
کنیم.



دکتر
میرزاد تاکید کرد: اگر
فشارخون بالا
همراه با هر یک از
این عوامل خطر زمینه
ساز باشد، برای کنترل فشارخون
بالا باید با دقت بیشتر
و سریع تر
اقدام شود.



در
این برنامه غربالگری، علاوه بر اندازه گیری فشارخون به عوامل خطرساز نیز توجه و
توصیه های لازم به مراجعان ارایه شد./102





 

دیدار مسوولان سلامت
شهرستان فراشبند با رئیس جدید دادگستری و دادستان این شهرستان




رییس و جمعی از کارکنان
شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند، با رییس جدید دادگستری و دادستان جدید
دادسرای عمومی و انقلاب فراشبند، دیدار کردند
.

 


به گزارش روابط عمومی
شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند، رییس شبکه بهداشت و درمان
شهرستان فراشبند در این
دیدار، ضمن تبریک انتصاب رییس دادگستری و دادستان جوان شهرستان فراشبند، از تلاش
ها و حمایت های دستگاه قضایی این شهرستان در راستای پیشبرد اهداف حوزه سلامت
و همکاری در رفع مسایل بهداشتی مردم و تعامل نزدیک با شبکه بهداشت و درمان، تقدیر
کرد.



دکتر «حسن کرمی» با اشاره
به اهمیت تامین سلامت جامعه، بر برخورد سریع، قانونی و جدی با تهدیدکنندگان سلامت
مردم، تاکید کرد.



رییس دادگستری شهرستان
فراشبند نیز در این دیدار، با تقدیر از مجموعه شبکه بهداشت و درمان فراشبند در
راستای حفظ و ارتقای سلامت و بهداشت جامعه گفت: با حفظ امنیت در حوزه سلامت و
بهداشت، از بروز مسایل شدید و بحرانی بهداشتی و درمانی پیشگیری می شود.



«سید احمد موسوی نسب» با
تاکید بر اینکه شبکه بهداشت و درمان باید همیشه پیشرو و خط مقدم حفظ سلامت مردم و
جامعه باشد، افزود: در این راستا دستگاه قضایی نیز همواره در چارچوب قانون، از
مجموعه بهداشت و درمان در راستای سلامت مردم و جامعه حمایت می کند.



او با اشاره به اینکه سیستم
قضا و حوزه
سلامت، نباید وارد مباحث سیاسی شود، اضافه کرد: سیستم قضا و حوزه سلامت، با توجه به رسالت
مهمی که بر عهده دارند، باید نسبت به دیدگاه ‌ها، جناح ‌های سیاسی و اشخاص، مستقل
باشند
.





«رضا امیدواری» دادستان
عمومی و انقلاب شهرستان فراشبند نیز با اعلام همکاری در زمینه بررسی پرونده های
بهداشتی، بیان کرد: در صورت ارسال گزارش های مستند از تخلف های بهداشتی از سوی
کارشناسان سلامت شهرستان، دستگاه قضایی بدون هیچ گونه چشم پوشی، با تهدیدکنندگان
سلامت مردم برخورد قانونی و قاطع انجام می دهد.



در این دیدار، «سامان
کنعانی» مسوول حراست، «مهدی نوشادی» رییس اداره امور عمومی، «یعقوب راحت طلب» کارشناس
امورحقوقی، «شادپور شهریاری» کارشناس ستاد توسعه و «بابک حسانی» کارشناس فناوری
اطلاعات شبکه بهداشت و درمان فراشبند، رییس شبکه بهداشت و درمان فراشبند را همراهی
کردند./102





 

برگزاری دومین نشست
کمیته ایمنی آب در زرقان


دومین نشست کمیته ایمنی آب بخش زرقان در شبکه بهداشت و درمان
این شهر، تشکیل شد.

 


به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان زرقان، کارشناس
مسوول واحد بهداشت محیط این شبکه گفت: دومین نشست کمیته ایمنی آب با حضور
نمایندگان بخشداری، جهاد کشاورزی، اداره آبفای شهری و روستایی، سازمان صنعت، معدن
و تجارت، سرپرست شبکه بهداشت و کارشناسان بهداشت محیط در شبکه بهداشت و درمان،
تشکیل شد.



مهندس «عبدالرضا غفوری» در آغاز این نشست، گزارشی از مصوبه
های نشست پیشین و مراحل اجرایی کمیته ارایه داد و افزود: در این نشست پس از تبادل
نظر اعضای کمیته، مقرر شد نقشه جانمایی منابع، مخازن و خطوط انتقال آب شرب شهر
زرقان و روستای محمود آباد از سوی شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی تا دهم شهریور تهیه و برای اطلاع و اقدام دستگاه های
عضو کمیته ارسال شود.



او با بیان اینکه تمامی دستگاه های عضو کمیته بر اساس الگوی
فرضی ایمنی آب، اطلاعات و موقعیت واحدهای تحت پوشش را تکمیل و در نشست بعدی ارایه دهند،
ادامه داد: همچنین مقرر شد، اطلاعات مربوط به پسماند و زباله شهر زرقان از سوی شهرداری
زرقان و روستای محمود آباد، از سوی بخشداری برای اطلاع به شرکت آب و فاضلاب شهری و
روستایی و شبکه بهداشت و درمان زرقان ارسال شود.



مهندس «فرهاد پیمانی» کارشناس کنترل کیفی آبفای زرقان نیز
در این نشست، گزارشی از الگوی فرضی ایمنی آب ارایه داد.



در پایان این نشست نیز مقرر شد هر کدام از دستگاه های عضو
کمیته، یک نماینده تام الاختیار ثابت برای حضور در نشست معرفی کرده و بخشداری
زرقان، حضور مستمر نماینده اداره محیط زیست شهرستان شیراز در نشست های کمیته را
پیگیری کنند./103

 

برگزاری جشنواره غذای سالم در مرودشت


به مناسبت عید غدیرخم، نمایشگاه تغذیه سالم در مرکز بهداشت شهرستان مرودشت، برگزار شد.

 


به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرودشت،
رییس مرکز بهداشت شهرستان مرودشت گفت: این نمایشگاه به مناسبت عید غدیرخم و با هدف
تشویق زنان خانه دار و توجه به تغییر الگوی تغذیه سالم، شیوه سبک زندگی، بی تحرک و
عادت به مصرف غذاهای آماده برپا شد.



دکتر «روح اله کریمی» اضافه
کرد
: معیار انتخاب
غذای سالم در این جشنواره، استفاده از مواد غذایی طبیعی، طعم، رنگ، تزیین، استفاده
نکردن از غذاهای فرآوری شده و ارزش غذایی ویژه، بوده است
.



او اظهار امیدواری کرد: با آگاهی و
فرهنگ سازی در راستای تغذیه سالم، موجب ارتقای سطح سلامت در خانواده به ویژه کودک
و نوجوانان باشیم
.



رییس مرکز بهداشت مرودشت گفت: این
نمایشگاه با مشارکت سفیران سلامت، رابطان و کارکنان برپا شد که تنوع گروه های
غذایی، نحوه پخت غذا، مصرف کم نمک، روغن و شکر و تزیین آنها، از معیارهای این
جشنواره محسوب می شود.



در پایان با نظر کارشناسان تغذیه، دو
نمونه از غذاهایی که در پخت آنها از نمک، مواد قندی و چربی کمتر استفاده کردند، به‌
عنوان غذاهای سالم انتخاب شد
./102

 




بررسی فعالیت های شبکه بهداشت و درمان آباده
با حضور ناظران ستادی



با حضور تیم نظارتی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی
شیراز، خدمات شبکه بهداشت و درمان آباده، بررسی و از بخش های مختلف این مجموعه
بازدید شد.

 


به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان آباده، معاون
بهداشت شبکه بهداشت و درمان آباده گفت: تیم نظارتی کارشناسان بهداشتی معاونت
بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با حضور در مراکز و بخش های مختلف شبکه بهداشت و
درمان آباده، از روند انجام و ارایه خدمات بهداشتی درمانی و مدیریتی این مجموعه،
بازدید کردند.



دکتر «حمید کریمی» افزود: مراکز خدمات جامع سلامت، درمانگاه ها، خانه های بهداشت، واحدهای
ستادی و مراکز خصوصی پزشک خانواده از مهمترین مراکزی است که از سوی تیم نظارت
معاونت بهداشت دانشگاه، بازدید شد.



او از حضور دکتر «کرم توانی» مسوول برنامه پزشک خانواده
استان در مطب های خصوصی پزشک خانواده شهری خبر داد و گفت: دکتر «علی تهمتن» مسوول
گسترش شبکه های بهداشتی درمانی نیز با حضور در مرکز بهداشت آباده، تمام واحدهای
ستادی را ارزیابی کرد.



دیگر اعضای تیم نظارتی معاونت بهداشتی دانشگاه شامل «رضیه
شناور» مسوول گروه بهبود تغذیه جامعه، مهندس «صالح نصیری» کارشناس سلامت کار، دکتر
«سوزان بصیر» کارشناس امور دارویی و «رضوان حیدری» کارشناس برنامه میانسالان
معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز بودند./102

 




اجرای پویش ارتقای ایمنی ترافیک و پیشگیری
از حوادث ترافیکی در کوار



راهکارهای ارتقای ایمنی و پیشگیری از تصادفات و کاهش آمار
جانباختگان و قربانیان حوادث ترافیکی، در شهرستان کوار بررسی شد.

 


به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان کوار، کارشناس
مسوول واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری های غیرواگیر شبکه بهداشت و درمان کوار،
هدف از تشکیل و راه اندازی این پویش را آگاه سازی و حساس سازی جامعه نسبت به خطر
تصادف و تبعات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی، عنوان کرد.



«معصومه کاظمی» با اشاره به آمار و ارقام مربوط به حوادث
ترافیکی در تابستان 97 در شهرستان کوار، بر اهمیت به کارگیری راهبرد درست ترافیک تاکید
کرد و افزود: بر اساس آمار رسمی پزشکی قانونی کشور، در شهریور هر سال شاهد بیشترین
آمار قربانیان حوادث ترافیکی هستیم.



او با بیان اینکه پویش ارتقای ایمنی ترافیک هر سال با هدف
کاهش تصادفات ماه پایانی فصل تابستان برگزار می شود، اضافه کرد: ایمنی و پیشگیری
از وقوع حوادث از جمله مواردی است که به اندیشه، طراحی و برنامه‌ ریزی نیاز دارد و
تلاش در راستای تامین، حفظ و ارتقای ایمنی شهروندان، رسالتی بزرگ و ارزشمند بر
عهده دستگاه های اجرایی، شهرستان است.



کارشناس مسوول واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری های غیرواگیر
شبکه بهداشت و درمان کوار، ادامه داد: تابستان پرترددترین فصل سال است و به ویژه
در شهریور، شاهد بیشترین میزان تردد مسافران هستیم که لازم است اقدامات و هماهنگی
های لازم در راستای کاهش سوانح جاده ای با دیگر دستگاه ها اجرایی شهرستان، انجام
شود.



کاظمی با اشاره به اجرای پویش آموزش و اطلاع رسانی ایمنی
ترافیک شهریور، افزود: حلقه گم شده جامعه ما در زمینه مساله ترافیک، آموزش و افزایش
آگاهی عمومی است و ضرورت دارد، با آموزش و با فرهنگ سازی، معضلات و خطرات ناشی از
ترافیک و تصادفات را کاهش دهیم.



«احمدرضا آزادی» مسوول اورژانس 115 شهرستان کوار نیز با بیان
اینکه عوامل سازمان های امدادی از جمله آمبولانس و تکنسین های اورژانس
115 در طول مسیر سفر، در ایجاد
احساس آرامش و امنیت، نقش بسزایی دارند، به عملکرد اورژانس در میزان پوشش دهی
خدمات اورژانس در حوادث ترافیکی، اشاره کرد.



در این نشست، بر
اطلاع رسانی عمومی در نماز جمعه، روزنامه ها، هفته نامه ها و درج پیام های ایمنی
در اماکن با هدف آگاهی بخشی عمومی در جامعه، تاکید شد./102

 




برگزاری مجمع خیرین
تامین سلامت سپیدان



ششمین نشست مجمع خیرین تامین سلامت سپیدان، با حضور اعضای
مجمع و جمعی از نیکوکاران این شهرستان، برگزار شد.

 


به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان سپیدان، رئیس
شبکه بهداشت و درمان سپیدان، با تاکید بر اولویت پیشگیری بر درمان گفت: اساس و
محوریت مجمع خیرین تامین سلامت سپیدان بر امر پیشگیری بنا شده است و دو کارگروه
بهداشت و فرهنگ، نقش عمده ای در این زمینه دارند.



مهندس «سیاوش کریمی» افزود: نیکوکاران شهرستان سپیدان
همواره با حوزه سلامت همراه و همگام بوده اند که این همراهی برای مجموعه بهداشت و
درمان، قابل تقدیر است.



در ادامه این نشست، پروژه های در حال ساخت و نیازهای عمرانی
حوزه سلامت سپیدان، بررسی شد./102



پایان خبر





  • گروه خبری : آخرین اخبار,اخبار وب دا
  • کد خبری : 9035
کلیدواژه
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب