سرمایه گذاری برای تولید
دانشگاه علوم پزشکی شیراز
سرمایه گذاری برای تولید
  • //
  • - تعداد بازدید: 52
  • زمان مطالعه : 10 دقیقه

خبر امروز / 23 شهریور

.



 اجرای سومین مرحله عملیات جونده کشی در
مناطق آلوده به سالک در مرودشت



مرحله سوم طرح
جونده کشی، با مشارکت نیروهای بهورز و کارشناسان مبارزه با بیماری ها، در شعاع یک
کیلومتری و در شش نقطه از شهرستان مرودشت،
برگزار شد.

 


به گزارش روابط
عمومی شبکه بهداشت و درمان مرودشت، رییس مرکز بهداشت شهرستان مرودشت با اشاره به
انجام سه مرحله از طرح جونده کشی در سال جاری گفت: مرحله نخست این طرح از خرداد آغاز
شد و تا شهریور، سومین مرحله از این طرح اجرا شده است که امیدواریم مانند سال های
گذشته شاهد کاهش آمار سالک در شهرستان مرودشت باشیم.



دکتر «روح اله
کریمی» با اشاره به کاهش آمار سالک این شهرستان در سال 97 افزود: حاصل فعالیت ها
در طرح مبارزه با سالک در سال های گذشته، کاهش ابتلا به سالک از 436 نفر در سال 96
به 363 نفر در سال 97 بود که این آمار حدود پانزده درصد کاهش داشته است.



او با تاکید بر
لزوم همکاری ادارات در مبارزه و پیشگیری از سالک اظهار امیدواری کرد با اجرای طرح
مبارزه و پیشگیری از سالک بتوان آمار را
کاهش دارد که این امر به مشارکت سایر سازمان ها و ادارات مرتبط در شهرستان، نیاز
دارد.



رییس مرکز
بهداشت مرودشت در زمینه بیماری سالک و راه انتقال آن گفت: بیماری سالک از مهم ترین
بیماری های پوستی قابل انتقال از حیوان به
انسان است که از راه نیش پشه خاکی آلوده به انگل هنگام تغذیه و خونخواری، به انسان
منتقل می شود.



دکتر کریمی بیان
کرد: ناقل سالک، پشه ریزی به نام پشه خاکی(فلبوتوموس)
است که به صورت جهشی پرواز می کند، پشه خاکی در تمام سال فعال است اما بیشترین فعالیت
آن از اردیبهشت تا شهریور و محل زندگی آن در روز پناهگاه های گرم، تاریک و مرطوب و
نقاط کم نور مانند شکاف و درز دیوارها، پشت اشیاء، زیر درختان، کودهای حیوانی و
لانه پرندگان است و در مناطق و خاک های مرطوب تخم ریزی می کند.



او یادآور شد: مبارزه
با جوندگان از جمله موش های صحرایی، اتلاف و معدوم کردن سگ های ولگرد، جمع آوری و
دفن بهداشتی زباله و کودهای حیوانی، نصب توری های دانه ریز روی در و پنجره ها،
استفاده از پشه بند و پماد دافع حشرات در مناطق آلوده، تخریب و مسطح سازی اماکن
مخروبه و قدیمی، از راه های پیشگیری از سالک است./102

 




بازدید بازرس ویژه رییس دانشگاه علوم
پزشکی شیراز از خدمات سلامت در شهرستان مهر



مسایل
مختلف شبکه بهداشت و درمان و بیمارستان حضرت فاطمه الزهرا(س) شهرستان مهر، در امر
خدمت رسانی به مردم با حضور بازرس ویژه رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، بررسی شد.

 


به
گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهر، سرپرست این شبکه بهداشت و
درمان با اعلام این خبر گفت: دکتر «اکبر اجرایی» بازرس ویژه رییس دانشگاه علوم پزشکی
شیراز در بازدید از ستاد شبکه بهداشت و درمان مهر با مسوولان واحدهای آموزش سلامت،
سلامت روان، بهداشت محیط، طب کار و مبارزه با بیماری های واگیر دیدار و مسایل
مرتبط با این واحدها را بررسی کرد.



«سید
حسن خلیلی» همچنین از بازدید دکتر اجرایی از بخش های بیمارستان حضرت فاطمه
الزهرا(س) و برگزاری نشست با سرپرست این بیمارستان با هدف بهبود در روند خدمات،
خبر داد./102








حمل پرچم حرم حضرت عباس(ع) و اشک شوق بیماران
در بیمارستان نمازی



همزمان با ایام محرم و
سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) در مسجد محمد رسول الله (ص) بیمارستان نمازی،
اعضای شورای فرهنگی بیمارستان نمازی با حمل پرچم گنبد حرم حضرت عباس (ع) مزین
به
ذکر مقدس یا قمر بنی هاشم(ع) و با حضور بر بالین بیماران، اشک شوق بر چشم و امید را
در دل بیماران ایجاد کردند.

 


به گزارش روابط عمومی مرکز
آموزشی درمانی نمازی، «بیژن فاضل جهرمی» سرپرست مدیریت این بیمارستان گفت: این
پرچم متبرک در تعدادی از بخش های کودکان و بزرگسالان از جمله بخش های هماتولوژی، داخلی،
کودکان و دیالیز گردانده شد و فضایی معنوی را به وجود آورد./103

 




اجرای مراسم پر فیض زیارت عاشورا در مرکز آموزشی درمانی حضرت
علی اصغر(ع)



مراسم پرفیض زیارت عاشورا در روز دوازدهم محرم
الحرام، همزمان با شهادت امام زین العابدین(ع) در مرکز آموزشی درمانی حضرت علی
اصغر(ع)، برگزار شد.

 


به گزارش روابط عمومی مرکز آموزشی درمانی حضرت
علی اصغر(ع)، مدیر این بیمارستان درباره این مراسم گفت: کارکنان این مرکز درمانی
در غم شهادت امام چهارم شیعیان، عزاداری کردند.



«پرنیان نیک منش» با اشاره به اینکه مراسم
زیارت عاشورا در این بیمارستان، در دهه نخست محرم همه روزه برگزار شد، افزود: این
مرکز درمانی در طول سال، صبح های پنج شنبه، میزبان ارادتمندان سید و سالار شهیدان
اباعبدالله الحسین(ع) است./103

 
خدمات رسانی بسیجیان بیمارستان مادر و کودک
شوشتری در منطقه ده پیاله


اردوی جهادی بسیجیان
بیمارستان مادر و کودک شوشتری در یکی از مدارس منطقه محروم ده پیاله برگزار شد.

 


به گزارش روابط عمومی بیمارستان
مادر و کودک شوشتری، مدیر و فرمانده بسیج این مرکز درمانی با اعلام این خبر گفت: بسیجیان
بیمارستان با اجرای چهارمین منطقه از اردوهای جهادی خود در منطقه ده پیاله، همزمان
با ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت ابا
عبدالله الحسین (ع)
به ارائه خدمت پرداختند.



«طاهره گشتاسبی» با
اشاره به اینکه این فعالیت ها با محوریت فرهنگ و سلامت به هموطنان ارائه می شود و
شامل خدمات تخصصی درمانی، بهداشتی و آموزشی است، اعلام کرد: این فعالیت جهادی
ارزشمند، به صورت ماهانه انجام می شود.



او افزود: بسیجیان
بیمارستان با همراهی تیم های تخصصی و با حضور در حاشیه شهری و این منطقه محروم،
موفق شدند به بیش از 200 نفر از اهالی نیازمند ده پیاله، خدمات سلامت ارائه دهند.



گشتاسبی ادامه داد: اعضای
تیم این فعالیت جهادی، علاوه بر پزشک عمومی و نیروهای کارشناسی مامایی، متخصصان طب
سنتی، کودکان و زنان بودند که بر اساس برنامه ریزی های از پیش تعیین شده، خدمات
تخصصی، مشاوره و آموزشی ارایه دادند.



فرمانده بسیج جامعه
پزشکی بیمارستان مادر و کودک شوشتری اضافه کرد: از دیگر خدمات عمومی ارائه شده در
این فعالیت جهادی،
غربالگری سلامت، شناسایی توده بدنی BMI،
مشاوره های ترویج زایمان طبیعی و تغذیه با شیر مادر، مشاوره دارویی و سنجش فشارخون
بود.



او با بیان اینکه در این روز بسیجیان با
ارایه بروشور، پمفلت های آموزشی و بهداشتی و پوسترهای اطلاع رسانی به مردم اطلاع
رسانی کردند، یادآور شد
: طرح ویزیت رایگان به همراه ارایه داروی رایگان و خدمات بهداشتی
در مناطق مختلف شهر شیراز اجرا می شود و تا پایان سال، این طرح در دیگر مناطق
محروم ادامه دارد.



گشتاسبی با تقدیر از
فعالیت های همکاران بسیجی در اردوهای جهادی گذشته، از استمرار این اردوها در باقی
مانده سال جاری و آغاز آن در سال آینده خبر داد./103





 

برگزاری آیین سوگواری
دهه نخست محرم در بیمارستان ولیعصر(عج) لامرد


سرپرست
بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) شهرستان لامرد از برگزاری آیین سوگواری شهادت سید و
سالار شهیدان امام حسین(ع) و یارانش، در این مرکز خبر داد.



به
گزارش روابط عمومی بیمارستان ولیعصر(عج) لامرد، دکتر «فربیرز غفارپسند» گفت: آیین
پرفیض زیارت عاشورا و مرثیه خوانی در دهه نخست محرم، هر روز صبح به همت امور
فرهنگی این مرکز اجرا شد./102





 

مشارکت گسترده مردم شیراز در طرح
«اهدای خون؛ اهدای زندگی»


طرح
«اهدای خون؛ اهدای زندگی» در بیمارستان آنکولوژی امیر، با استقبال شهروندان اجرا
شد.

 


به
گزارش روابط عمومی بیمارستان آنکولوژی امیر، مدیر این مرکز گفت: اجرای طرح «اهدای
خون؛ اهدای زندگی» که با مشارکت سازمان انتقال خون و با هدف تامین خون و فرآورده
های خونی موردنیاز بیماران مبتلا به سرطان در این مرکز انجام شد، مورد استقبال
شهروندان قرار گرفت.



مهندس
«امیرحسین گنج کریمی» با تقدیر از عمل خیرخواهانه شهروندان، یادآور شد: اهدای خون
باعث نجات جان زندگی هزاران نفر می شود و بسیار ارزشمند است.



مدیر
بیمارستان آنکولوژی امیر، از تداوم اجرای این طرح خبر داد و اظهار امیدواری کرد
شهروندان شیرازی در فراخوان های آینده نیز با مشارکت خود به یاری بیماران مبتلا به
سرطان بشتابند./102

 


عیادت نماینده مردم شهرستان های داراب و زرین
دشت از بیماران به مناسبت دهه محرم



همزمان با روز تاسوعای حسینی، نماینده مردم شهرستان های
داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی، از بیماران بستری در بخش های بیمارستان امام
حسن مجتبی(ع) شهرستان داراب، عیادت کرد.

 


به گزارش روابط عمومی بیمارستان امام حسن مجتبی(ع) داراب،
رییس این بیمارستان گفت: دکتر «رضا انصاری» با تسلیت ایام عزاداری سید و سالار شهیدان
حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و تاسوعای حسینی و آرزوی سلامتی برای بیماران، با حضور در
بخش های مختلف بیمارستان، با پزشکان گفتگو و مسایل مختلف را برای پیگیری در مجلس
شورای اسلامی، بررسی کرد.



دکتر «فرزین بابائی» در این برنامه، از بهره برداری از چهار
بخش جدید و تجهیز رادیولوژی، آزمایشگاه و مرکز تشخیص زودهنگام سرطان به دستگاه های
رادیوگرافی دیجیتال، میکروسکوپ، سانتریفیوژ، سرفیوژ، بن ماری، آندوسکوپ و کلونوسکوپ
برای ارایه خدمات به بیماران و مراجعان بیمارستان امام حسن مجتبی(ع) داراب، خبر داد.



او از پیگیری های مستمر دکتر انصاری نماینده مردم داراب و
زرین دشت، برای راه اندازی بخش ها و تجهیز دستگاه های بیمارستان، تقدیر کرد./102



پایان خبر

 
  • گروه خبری : آخرین اخبار,اخبار وب دا
  • کد خبری : 9730
کلیدواژه
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب