سرمایه گذاری برای تولید
دانشگاه علوم پزشکی شیراز
سرمایه گذاری برای تولید
  • //
  • - تعداد بازدید: 41
  • زمان مطالعه : 10 دقیقه

خبر امروز / 12 شهریور

.

بزرگداشت روز بهورز در
شهرستان قیروکارزین



آیین بزرگداشت روز بهورز و تقدیر از بهورزان، در شهرستان قیروکارزین
برگزار شد.

 


به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان قیروکارزین، رییس
شبکه بهداشت و درمان قیروکارزین گفت: بهورزان رزمندگان خط مقدم جبهه سلامت هستند و
جامعه روستایی، سلامتی و بهداشت خود را مدیون فعالیت‌ های این قشر است.



«احد امیری قرقانی» ضمن تقدیر از تلاش بهورزان افزود: بهورزان با
وجود مسایل مالی و فشار کاری، با تمام وجود و خالصانه در راه ارتقای سلامت جامعه
تلاش می کنند که این عمل خداپسندانه، قابل ستایش است.



«خیراله چمن» معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان قیروکارزین نیز از
تلاش بهورزان تقدیر کرد و آنها را زینت بخش و مایه افتخار مجموعه بهداشت و درمان برشمرد./102







 

تاکید بر رعایت بهداشت مواد غذایی و نذورات در جمع مسوولان هیات
های عزاداری فراشبند


در راستای حفظ سلامت عموم
جامعه، کارشناس مسوول سلامت محیط شبکه بهداشت و درمان فراشبند در جمع مسوولان هیات
های عزاداری فراشبند، بر رعایت بهداشت مواد غذایی، آب آشامیدنی و نذورات، تاکید
کرد.

 




به گزارش روابط عمومی
شبکه بهداشت و درمان فراشبند، مهندس «عادل معصومی» با اشاره به اینکه همزمان با
فرا رسیدن ماه محرم و برگزاری آیین های مذهبی و عزاداری ها، توزیع نذورات و غذا از
سوی هیات های عزاداری انجام می شود و با توجه به بروز بیماری های مرتبط با غذا و
مسمومیت های غذایی در مکان هایی که به صورت دسته جمعی غذا تهیه و توزیع می شود،
گفت: بازرسان بهداشت محیط با هدف پیشگیری، مهار و کاهش بیماری های ناشی از غذا و
آب آشامیدنی و حفظ سلامت عزاداران حسینی، از محل های عزاداری بازدید می کنند.



او با تاکید بر افزایش
بازرسی های بهداشتی در این روزها افزود: با آغاز ماه محرم، بازرسان بهداشت محیط
علاوه بر تشدید نظارت و کنترل مناسب بر مواد غذایی و نذورات توزیعی در سطح منطقه، ضمن
بازدید از محل های تهیه مواد اولیه پخت، شرایط نگهداری و بسته بندی توزیع، برای
رعایت شرایط بهداشت فردی و بهداشت تهیه و آماده سازی و نگهداری مواد غذایی، آموزش
ها و هشدارهای لازم را به متولیان ارایه می دهند.



این کارشناس مسوول سلامت
محیط اضافه کرد: فاصله زمانی پس از پخت مواد غذایی نذری تا مصرف آن، نباید بیشتر
از دو ساعت باشد؛ زمانی که دمای مواد غذایی از 63درجه سانتیگراد پایین تر می آید و
به پایین تر از 50 درجه سانتیگراد می رسد، مواد غذایی به ویژه خورشت، به آلودگی و
افزایش بار میکروبی حساس تر است.



معصومی با تاکید بر رعایت
بهداشت مواد غذایی و نذورات توزیعی و با هدف حفظ سلامت عموم جامعه، از مسوولان هیات
های عزاداری و مسوولان پخت و تهیه غذا خواست با رعایت نکات ساده اما پر اهمیت
بهداشتی، در تامین سلامت عمومی کوشا باشند
.



او بر ضرورت پخت و پز مواد
غذایی در مکان هایی با شرایط بهداشتی مناسب تاکید کرد و افزود: لازم است همه افراد
درگیر در توزیع آب، چای و غذا، کارت بهداشت داشته باشند.



کارشناس مسوول سلامت محیط
شبکه بهداشت و درمان فراشبند در زمینه استفاده از ظروف مصرفی در ماه محرم گفت:
توصیه بهداشت، استفاده نکردن از ظروف یک بار مصرف است، اما در صورتی که امکان
شستشو و گندزدایی وجود ندارد، از ظروف یک بار مصرف مناسب مانند ظروف آلومینیومی و
گیاهی دارای پروانه ساخت از وزارت بهداشت، استفاده شود
.



معصومی اضافه کرد: شیر و
گوشت دام مصرفی، باید از مراکز مورد تایید سازمان دامپزشکی تهیه شود و باید نکات
بهداشتی شرایط محیطی ذبح دام، رعایت شود، شیر باید پیش از توزیع در بین عزاداران،
به خوبی جوشانده شود.



او با تاکید بر تهیه یخ
های بهداشتی از مراکز مجاز گفت: در صورت امکان از آب های بطری شده برای توزیع در
بین عزاداران استفاده شود، برای تهیه شربت و موادغذایی مایع نیز باید از ظروف
مناسب دارای پروانه بهداشتی از وزارت بهداشت، استفاده کنیم.



کارشناس مسوول سلامت محیط
شبکه بهداشت و درمان فراشبند یادآور شد: مردم در صورت شکایت از رعایت نشدن موارد
بهداشتی از سوی مساجد، تکیه ها و هیات ها در مراسم عزاداری ایام محرم، می توانند
با شماره تلفن 190 ستاد فوریت های سلامت محیط و کار در سراسر کشور، تماس
بگیرند./102





 

آغاز طرح مدارس عاری از پوسیدگی دندان در زرقان


نشست کمیته بین بخشی مدیران و کارشناسان زرقان، در زمینه
طرح ملی مدارس عاری از پوسیدگی دندان در پایه ششم و هفتم، برگزار شد.

 


به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان زرقان، «فیروز
ظاهرپور» رییس این شبکه بهداشت و درمان گفت: با اجرای طرح تحول سلامت دهان و دندان
دانش آموزان و پیشگیری از پوسیدگی دندان دانش آموزان، امیدواریم گام های موثری
برای ارتقای شاخص های سلامت بهداشتی دانش آموزان برداشته شود.



کارشناس مسوول واحد دهان و دندان شبکه بهداشت و درمان زرقان
نیز با بیان مطالبی در زمینه اجرای این طرح به همراه فرایند کامل، دستور کار نحوه
اجرای طرح و نمونه فرم گواهی دهان و دندان عاری از پوسیدگی، نمونه گواهی و دستور
کار این طرح را به کارشناسان ارایه داد.



«اسما عوض زاده» گفت: هماهنگی های لازم برای اجرای مناسب و
آمارگیری صحیح از این طرح، انجام و مقرر شده، گواهی های دهان و دندان از سوی اداره
آموزش و پرورش بین مدارس توزیع و در اختیار دانش آموزان قرار گیرد، سپس دانش
آموزان با مراجعه به مراکز دندانپزشکی، پس از دریافت خدمات در سامانه سیب ثبت و
گواهی مربوطه به مدرسه تحویل داده شود.



این نشست با حضور رییس شبکه بهداشت و درمان، کارشناسان
بهداشت و تربیت بدنی آموزش و پرورش و کارشناسان ستادی شبکه بهداشت و درمان زرقان،
برگزار شد./102





 

بازدید
نماینده سپیدان در مجلس شورای اسلامی از مجتمع آموزش عالی باقرالعلوم(ع)


نماینده مردم شهرستان سپیدان در مجلس شورای اسلامی، از مجتمع
آموزش عالی باقرالعلوم(ع) این شهرستان، بازدید کرد.

 


به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان سپیدان، «سید
علاء الدین خادم» با تقدیر از اقدامات انجام شده در مجتمع آموزش عالی
باقرالعلوم(ع)، بر اضافه شدن رشته های جدید به این دانشکده و توسعه فضای آموزشی، تاکید
کرد.



«سید فخرالدین مصباح» رییس مجتمع آموزش عالی باقرالعلوم(ع)
سپیدان نیز گزارشی از اقدامات و توانمندی های این مجتمع در عرصه های مختلف، به
ویژه آموزش دانش آموختگان آماده ورود به بازار کار، ارایه داد.



در این بازدید، مهندس «سیاوش کریمی» رییس شبکه بهداشت و
درمان سپیدان نیز حضور داشت./102

 

آشنایی دستیاران
تخصصی گروه طب اورژانس با امداد هوایی



در
راستای همکاری بهتر اورژانس فارس با گروه طب اورژانس، دوره آشنایی دستیاران تخصصی
گروه طب اورژانس با امداد هوایی برگزار شد.

 


به
گزارش روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز،
دکتر «محمدجواد مرادیان» هدف از برگزاری این دوره را ارتقای همکاری فنی و تخصصی
حوزه پیش بیمارستانی و طب اورژانس بیان کرد و گفت: آشنایی با نحوه اعزام بالگرد به
ماموریت، مسائل و چالش های پزشکی در خصوص اعزام هوایی مددخواهان، بایدها و
نبایدهای اعزام بالگرد و ایمنی پرواز از جمله مباحثی بود که مطرح شد.



دکتر
«سجادی» عضو هیات علمی گروه طب اورژانس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز گفت:
امیدواریم بتوانیم با استمرار این دوره ها برای دستیاران تخصصی گروه طب اورژانس، تعامل
بهتر و بیشتری بین سازمان اورژانس و گروه طب اورژانس برقرار کنیم که این امر در
ارائه خدمات بهتر هر دو گروه تاثیرگذار است./105

 

آشنایی کارشناسان بهداشت محیط با آخرین ضوابط
بهداشت محیط
در بیمارستان ها و مراکز
درمانی



دوره آموزشی یک روزه آشنایی
با ضوابط بهداشت محیط بیمارستان ها و مراکز درمانی ویژه کارشناسان بهداشت
محیط مرکز بهداشت شهدای والفجر برگزار شد.

 


به گزارش روابط عمومی مرکز
بهداشت شهدای والفجر، مسوول واحد بهداشت محیط این مرکز گفت: هدف از برگزاری این دوره
آموزشی، آشنایی و توانمندسازی کارشناسان بهداشت محیط در راستای اجرای نظارت و پایش
بیمارستان ها و مراکز درمانی است.



مهندس «مسعود قنبریان»
افزود: در این کلاس آموزشی، آخرین ضوابط و استانداردهای اعتباربخشی بیمارستان ها و
مراکز درمانی، چک لیست های جدید بارگزاری شده در سامانه جامع بازرسی، شرایط بهداشتی
بخش ها، رختشویخانه یا لاندری، واحد
استریل مرکزی بیمارستان، اتاق عمل، آشپزخانه و سلف سرویس به طور کامل معرفی شد.



او در خصوص اهمیت کنترل
عفونت های بیمارستانی عنوان کرد: اصول گندزدایی ها و کنترل عفونت در بیمارستان ها
و مراکز بهداشتی و درمانی و اصول مرتبط با مدیریت پسماندهای بیمارستانی، از دیگر
مباحث این دوره بود.



مسوول واحد بهداشت محیط مرکز
بهداشت شهدای والفجر اضافه کرد: از اصول و اهداف اصلی این کارگاه آموزشی، علاوه بر
افزایش آگاهی علمی کارشناسان بهداشت محیط، افزایش توانمندی کارشناسان بهداشت محیط در
طرح ارزشیابی و بازرسی کلی از بیمارستان ها و مراکز درمانی سرپایی است./103



 

برگزاری کارگاه شیر مادر در بیمارستان
حافظ


کارگاه سه روزه شیر مادر در مرکز آموزشی درمانی حافظ برگزار
شد.



به گزارش روابط عمومی مرکز آموزشی درمانی حافظ، سوپروایز
آموزشی بیمارستان با تاکید بر تغذیه مناسب به عنوان اساسی ترین نیاز کودکان گفت:
سلامت
کودکان از شاخص های بسیار مهم بهداشتی برای هر جامعه است.

 


«لادن همایون سیرت» با اشاره به کاهش استقبال مادران از شیردهی
به نوزاد در سال های اخیر ادامه داد:
برگزاری کارگاه آموزشی ترویج
تغذیه با شیر مادر، گامی در راستای ارتقای دانش پرستاران و ماماها و همچنین ایجاد نگرش مثبت نسبت به تغذیه با شیر
مادر و خدمت به سلامت گروه مهمی از جامعه است.



او افزود: این کارگاه با
حضور مدرسان ارشد کشوری شیر مادر، استادان هیات علمی دانشگاه، پرستاران، ماماهای
بیمارستان های دولتی، خصوصی و شهرستان ها به مدت سه روز و با کسب امتیاز آموزشی 20
ساعته برای شرکت کنندگان برگزار شد.



در این مراسم از «مژده
فارسیمدان» مدرس ارشد کشوری شیر مادر تقدیر شد./103



پایان خبر

  • گروه خبری : آخرین اخبار,اخبار وب دا
  • کد خبری : 9525
کلیدواژه
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب