برگزاری کارگاه مدیریت خطر بلایای بیمارستانی و اعتباربخشی در شیراز
.
کارگاه یک روزه مدیریت خطر بلایای بیمارستانی و اعتباربخشی، با هدف افزایش آمادگی
بیمارستان ها در پاسخ به حوادث و بلایا و ارتقای اعتباربخشی بیمارستان ها در شیراز
برگزار شد.

به
گزارش روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز،
مدیر حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه و دبیر علمی این کارگاه با اعلام این خبر
گفت: در این کارگاه که با حضور مدرسان ملی برگزار شد، کارکردهای اختصاصی
بیمارستانی در پاسخ ملی نظام سلامت در حوادث و بلایا (EOP
) و سنجه های اعتبار بخشی مرتبط با هر کارکرد مورد بررسی قرار گرفت.
دکتر
«محمدجواد مرادیان» افزود: همچنین سامانه شبیه ساز EOP با سناریوی بیمارستانی در این کارگاه ارائه و تمرین شد.

او
هدف اصلی پاسخ ملی نظام سلامت در حوادث و بلایا (EOP ) را ارتقای آمادگی یکپارچه نظام سلامت دانست و ادامه داد:EOP
در
راســتای هــدف کلان نظــام سلامت مبنــی بــر کاهــش خطــر مخاطــرات طبیعــی و
انســان ســاخت در ســطح جامعـه و تسهیلات و منابـع نظـام سلامت تدویـن شـده است و
هـدف اصلـی آن ارتقـای آمادگـی یکپارچـه نظـام سلامت در پاسـخ موثـر، بـه موقـع و
هماهنـگ بـه مخاطـرات طبیعـی و انسـان سـاخت است.
این
کارگاه با حضور مسوولان کمیته مدیریت خطر بیمارستان های استان فارس برگزار شد./105
پایان
خبر
نظر دهید